Voksenrollen, vi fortsetter å videreutvikle den voksnes rolle i barnegruppen og i teamet. Vi jobber mot å være autoritative voksne, å sette rammer for hva som er akseptabelt, samtidig som en setter grenser og sikrer at barnets stemme blir hørt og ivaretatt. En god balanse vil gi barna trygghet og mestringstro. Vi jobber mot at barna skal møte inspirerende omgivelser og materiale og ha medvirkning i sin hverdag.
Reggio Emilia, ta utgangspunkt i det kompetente barnet og legge til rette for barnas utforskning og innspill gjennom prosessen i aktivitetene. Barn lærer best ved selv å være aktive, nysgjerrige og forskende i et stimulerende miljø. De voksne skal være interessert i barnets tanker og ideer, se muligheter framfor å presentere ferdigsydde prosjekt.
Bærekraft, «barnehagen skal være en bærekraftig organisasjon hvor vi lærer barna å ta vare på seg selv, hverandre og naturen ved å fremme verdier, holdninger og praksis.» (Rammeplanen, 2017)
Barna skal lære å bruke det som allerede eksisterer i samfunnet som vil stimulerer barns kreativitet, lek og læring.