Om barnehagen

Kornberget barnehage er en fem avdelings barnehage som ligger sentralt ved naturskjønne omgivelser.

Barnehagen ligger nær sentrum i Sola Kommune, noe som gir gode muligheter til å medvirke i å utforske og oppdage nærmiljøet sitt.

Området rundt barnehagen er preget av skog, mark, vann og fjell. Denne naturen vil gi rom for mangfold av opplevelser og aktiviteter til alle fire årstidene. Barna har tur dager der barna vil få mulighet til å bli kjent med planter, dyr, landskap, årstider og vær.

De naturskjønne omgivelsene vil gi barna gode erfaringer med varierte og allsidige bevegelser og utfordringer. Barna skal få variert fysisk aktivitet både ute og inne, noe som er viktig for utvikling av motoriske ferdigheter. Ved å dra på tur lang eller kort, vil aktivt bruk av naturen gi mange muligheter.