Byggearbeid i forbindelse med ny Solahall

De kommende ukene starter arbeidet med rigging og riving av Solahallen.

For Kornberget barnehage betyr dette at det vil bli en del trafikk forbi barnehagen og noe støy i forbindelse med riving. Del 1 blir klargjøring av Kornbergvegen og innramming ved byggegjerder på engen ved siden av. Her blir det parkeringsplass til bruk for arbeidet med Solahallen. Det påvirker ikke vår innkjørsel eller vår parkering.

Kommunen setter inn tiltak for å minske støy og støv ved riving. Lastebiltrafikken forbi barnehagen er satt til å gå i tidsrommet 09:00- 14:00, pga trafikk til barnehagene ved levering og henting.

Nå i oppstarten, er det mest innvendig riving, som fjerning av kabler ol. Den maskinelle rivingen er planlagt mellom uke 37-48.

Arbeidet i sin helhet planlegges å vare til slutten av 2025.

Se lenke for mer informasjon, her har de lenke til byggekamera og til nabovarsler:

Ny Solahall - Sola kommune

Det er bra for nærmiljøet å få på plass en ny svømmehall, men vi håper selvfølgelig at dette påvirker barnehagen i minst mulig grad. Vi har lav terskel for å ta kontakt med prosjektleder ved behov.